måndag, september 11, 2006

11/9


Säg 11 september 2001 och miljoner människor kan redogöra för vad dom gjorde den dagen. Själv kommer jag så väl ihåg vad jag gjorde och vad jag tänkte när jag såg direktrapporterna i tv hemma i vardagsrummet efter att jag avbrutit middagsförberedelserna. -Nu är det krig, världen kommer aldrig mer att vara sig lik, var min första tanke när jag såg det andra planet krascha in i skyskrapan. Det var som att se en film, man fick en känsla av overklighet, detta kan inte hända.
3000 oskyldiga människor dog och Bush-administrationens negligerande av underrättelserapporternas varningar om förestående attentat ersattes av lögner om vilka de skyldiga var. De färdiga planerna på att säkra oljetillgångarna i mellanöstern togs fram och sattes i verket samtidigt som de ansvariga tilläts slippa undan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde,var hemma iaf.
Min första tanke var nåt i stil med att oskyldiga får plikta med sina liv för USA:s vedervärdiga utrikespolitik..