fredag, september 01, 2006

Goda grannar.

Från Kuriren.nu: "Finland inför en tillfällig gränskontroll. Det betyder att svenska medborgare inte kan passera gränsen utan id-handlingar... ... För att öka säkerheten inför landet en tillfällig gränskontroll mellan den 25 augusti och 12 september. Det innebär att svenska medborgare måste visa antingen pass eller nationellt id-kort vid inresa till landet."
Shit också! Jag som varit 2 resor till Finland idag utan att ens ha med mig passet, är jag illegal nu?
Förresten, den nya vägen mellan Haparanda och Tornio som döpts till Krannigatan (låter inte vackert) borde väl kallas Björn Mattila vägen, efter partiledaren i Frihandelspartiet som verkar för att också finska tullen ska försvinna, eftersom man slipper passera tullen när man kör den vägen över gränsen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ju inte ens nåt pass,jo ett som gick ut 1994..
(aldrig använt..)

Men allvarligt talat;krannigatan,nääää,det låter fult..
Nog måste det väl finnas NÅGOT bättre...
Tävlingar är ju så poppis,de kunde ordna en namngivar tävling..

Knapsu sa...

Det var ju just det, en tävling och Kranni vann.

Anonym sa...

Borde den inte ha hetat Krannikatu i så fall från det finska och Granngatan från det svenska hållet!

Anonym sa...

Vad i h-vete är det för jury?? :-)

Knapsu sa...

Kråksimuleraren: Hmmmm...

Anonym sa...

Slog mig plötsligt att jag nyss varit till både "Samperen Täästö Sex" och Autopaviljongen i Torneå UTAN pass!

Hade dock visa-kortti med mig och det brukar räcka... ;)

Körde dock inte Krannigatan utan E4:an!