onsdag, november 15, 2006

Stocken är sågad.

Snökaos! Väderkaos! Snöchock! Snöovädret lamslog staden och festen uteblev!
Rubriker som hade använts om dagens väder drabbat regionerna söder om Sundsvall men nu befinner vi oss i Norrbotten och vädret som råder just nu räknas som vanligt vinterväder. Det rikliga snöandet har nog ändå medverkat till att IKEA-invigningen förlöpte mindre kaosartat än väntat. En tur igenom stan gav vid hand att mina farhågor om trafiksvårigheter hittills kommit på skam. Skönt, då vågar man sig nog ut för att handla i veckan och kanske till och med besöka det nya handelsområdet.
Denna blogg har av naturliga skäl på sista tiden fokuserat på IKEA men detta inlägg kanske blir det sista:
Jag hoppas att denna satsning av IKEA kommer att vara lyckad. I första hand för Haparanda, Norrbotten och hela Barentsregionen men även för att visa att den gamle affärsmannen Ingvar Kamprad har kvar sin fingertoppskänsla. Han gick ju som bekant emot IKEA: s styrelse och bestämde, inte bara att det skulle byggas i Haparanda, utan även storleken på affären och restaurangen.


Hallå vädergudar! Nu har det snöat varje dag sedan fredag, tryck nu på pausknappen! Vi hinner ju inte med att hålla undan all snö!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuuuuuuuuuuu va'ru tjatar!

Marge_II sa...

Men Bert, det här är stooort.
Och förresten är du bara avundsjuk att IKEA inte hamnade i Lulé ;-)

Knapsu sa...

Jo, jag ska sluta tjata om vädret ;D

Det Mörka Hotet sa...

Jag tror inte heller att man kan underskatta etableringen av IKEA för hela regionen: klart vi håller tummarna för att allt går bra nu!

Samuel

Anonym sa...

marge_ii: Näddu! För vi vill inte ha hit pitebor.

Jag tycker det är bra att Happis har fått Ikkis. Vi får 13 mil till närmaste varuhus. Piteborna får 6 mil längre. Fortsätt åka till Sundsvall du. Dit har ju ni närmare än vi.

:-D

Anonym sa...

Hejåhå låt spaden gå. Frisk luft och motion är väl aldrig fel eller ????

Anonym sa...

Det är bland det bästa som kunde hända för Happis,jag är så GLAD,för som Ingvar säger;
Även de mindre bemedlade ska kunna handla!

Knapsu sa...

peru: Frisk luft och motion är aldrig fel. Däremot räcker dygnets alla timmar inte till för allt annat.
mammamia: Tummen upp för Ingvar, tänk om flera rikingar skulle vara som han?

Anonym sa...

JA TÄNK!!

Jag erkänner att jag beundrat Ingvar i många år...
Bla det att IKEA inte ska "på börsen" och den kritik han riktar mot företag,främst börsnoterade bolag!

Knapsu sa...

mammamia: exactemente!

Anonym sa...

Större spade och högre tempo