torsdag, mars 29, 2007

Bloggpost nr.200

Meanwhile, at the border:



Ett helt gäng med tunga ekipage har stannat vid tullen innan de många hjulen börjar att rulla på svensk mark. Destination malmfälten?


Den nya vägen över gränsen har fått riktigt tjusiga gatubelysningar, när de är tända lyser det även i den lodrät gående"sprickan". Snyggt!



I andra änden av Krannigatan håller NCC på att bygga sitt Tähtikoti till vänster i bild. Undrar vilka stjärnor som skall bo där? Man kan ju också undra varför NCC ror hem alla projekt i Tornio?
Till höger där kranen står har den nya affärsgallerian börjat att byggas. Gissa vem som bygger den?


10 kommentarer:

Anonym sa...

Lite snygg design i "det offentliga rummet" är aldrig fel :-)

Anonym sa...

Förresten ska man ha vinter däck på bilen?? Vi åker norrut nästa vecka och måste isåfall byta...Lite tips önskas:-)

Anonym sa...

Gatlyktan imponerar.

Knapsu sa...

mammamia: Oj! Där kom tiotusen kronorsfrågan. De flesta kör på vinterdäck till slutet på april. Om du klarar dig med sommardäck är svårt att svara på, beror ju på VAR du skall köra (landsvägarna är ju bara men med risk för fläckvis halka)och vädret vet man ju inte något om, mitt i allt kan det bli full vinter(eller halv sommar).
Jag föreslår att du hör med folket på Ön huruvida du skall göra.

bert: Javisst är den fin?

Anonym sa...

Izac får bestämma,enligt mamma skulle jag INTE byta däck...

Anonym sa...

Jag skulle ha vinterdäck på, det fryser till så fort solen gått ned, men kolla noga lufttryck och om ni som jag misstänker har fullastad bil, höj trycket till det som rekommenderas för tungt lastad bil, vinterdäck går gärna varma med separation mellan gummilager som följd. Känn på däcken när ni just stannat till, man skall inte behöva känna någon speciell värme från dem, handvarmt är bra.

Anonym sa...

Att byta till vinterdäck gäller mest om ni har dubbar som sticker ut på dem fortfarande, det är inte mycket mer än det som hjälper vid ishalka, annars får ni ta det varligt om ni åker på natten, i går kom det hagelskurar med både snö och regn i, så man kan definitivt inte lita på att det är snöfritt till nästa vinter.

Knapsu sa...

kråksimuleraren: !!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

kråksimuleraren; Tack för dina tips!
Det sätter jag värde på ;-)
Lyckligtvis har jag dubbdäck! Att bilen skulle vara fullastad,hur kan du tro det?
MEN du har givetvis RÄTT!!

Fullastad är bara förnamnet, moahaha..

Anonym sa...

Vi var till Happis igår, och då var vägen jättetorr och fin, den saltas säkert också om det skulle komma snö, men jag litar inte på detta tidiga vårväder, därav mina rekommendationer.