torsdag, september 20, 2007

Inga godnattsagor här inte

Att Marie Söderqvist är en (högervriden, till på köpet) dumskalle har jag tyckt länge, om inte förr så när hon tyckte att SAS-anställda som ville ha tid att äta var bortskämda. I samma artikel skröt hon hur duktig hon var som minsann inte hann mer än äta en sallad böjd över printern väntandes på en utskrift. Nu tycker hon att det är helt okej för föräldrar (i alla fall läkarfamiljer) att söva sina barn med sömnmedel så att de vuxna får sitta ner i lugn och ro och umgås, för "trötta mammor är inga mördare".
Kanske läge för socialen att göra några oannonserade hembesök hos Söderqvist? Förslagsvis en helgkväll?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!

Bra tips.

Mia sa...

Så hon är fortfarande dum? Jag slutade läsa henne för några år sedan. Orkade inte längre bli irriterad av hennes korkade tankar.

Anonym sa...

men på tal om dumskallar.. du länkar ju till jinges blogg!

Knapsu sa...

Isse: Å andra sidan så länkar jag inte till dig!!
På tal om länkar så rekommenderar jag "Badlands Hyena" i listan.

Anonym sa...

Äh, det har ingenting med politisk tillhörighet att göra. Han är ju allmänt känd för att inte ha alla hästar i hagen.

Anonym sa...

"Han är ju allmänt känd för att inte ha alla hästar i hagen."

Det passar ju även in på Ekfors-Styrman är mina fem cent... :)

Och frågan faller ju obönhörligen:

Hur vet man det?

Tänkvärt...