onsdag, september 12, 2007

Rondellhundar

Det har varit ett himla liv om Lars Vilks och hans rondellhund.
En slarvig/klottrig tekning av en hund med ett människohuvud som tydligen ska föreställa muslimernas heliga Muhammed.
En konstnärs sätt att få uppmärksamhet om ni frågar mig.

"Människans bäste vän är hunden"

(Jag har våndats och skrivit om detta inlägg många gånger och försökt tänkt ut hur jag ska förklara min ståndpunkt men det får bli så här, kort och koncist och lite grann lämnat till eget tänkande)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och min fråga är: hur kan de veta att det är den store profeten som avbildats.

Det är ju förbjudet att avbilda honom, så var har islamisterna fått information om hur han ser ut????

Man kan då inte säga att logiken firar triumfer i de där förvirrade fantatikernas krets.

Knapsu sa...

Logik och religiös fundamentalism, bara där blir det paradoxalt!

Marge_II sa...

Kort och koncist - och mitt i prick, Knapsu!

Knapsu sa...

marge-ii: Bästa sättet att avväpna någon är väl att rikta deras eget vapen emot dem? Eller något..