lördag, oktober 20, 2007

Knapsu, den store fuskaren

"95 procent av svenskarna kringgår välfärdssystemen"

Jag har läst tidningar på arbetstid, fikat och ätit lunch trots att jag inte har några raster på min arbetstid. Jag har ringt privata telefonsamtal, uträttat naturbehov och till och med surfat på nätet på arbetstid, vilken jäkla fuskare jag är!
"... de använder mer än en timme av sin arbetstid per vecka för privata ärenden. Räknas dessa in så anger 36 procent att de fuskat"

Jag har lyft upp min sjuke pappa från golvet när han ramlat ur rullstolen eller sängen och jag tillbringade många timmar på vårdcentralen för att ge honom träning han inte fick annars. Huj vad jag har kringgått välfärdssystemet!
"..många har givit anhöriga vård som de menar att landstingen egentligen borde ha tillhandahållit."

Jag har tagit ut kompledigt istället för att sjukskriva mig, vilket gynnat arbetsgivaren och samhället men då är jag en fuskare enligt clownerna som skrev boken "Plan B" som ligger till grund för debattartikeln.
Jag har även målat och tapetserat hemma istället för att anlita en hantverkare, ett annat exempel på att "anpassa sig till systemet" enligt Fölster och anhang.

Varför går Svenskt Näringslivs majestätsclown ut med en sådan rent lögnaktig propaganda-artikel? Ja, meningar som "Till den offentliga lögnen hör att dessa politiker utnyttjar kryphål som inte vanligt folk gör. Vår undersökning visar att det snarast är tvärtom" och "Ett svar är just att en storstadselit, där många politiker ingår, inte är helt medveten om vad som pågår" antyder ju att kritiken mot fuskande ministrar och eliten i samhället skall motverkas genom att skjuta skulden tillbaka till folket.
Ett annat motiv som framgår tydligt är ju att det generella välfärdssystemet skall ersättas av privata lösningar. En av de viktigaste punkterna på den politiska agendan hos Svenskt Näringsliv.
Kan ingen exportera pajasen Fölster snart?

Andra bloggar om: , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nog måste det väl finnas någon CIKRUS som tar fölster??

Jag brukar åxå fuska,har tex tapetserat själv,med hjälp av maken iofs,men ändå:-)

Knapsu sa...

För att inte tala om att plocka bär i skogen istället för att köpa i affären, det är fusk.
Skotta snö på sin egen gård är fusk, du undanhåller entrepenörer inkomster.osv,osv
Om vi nu anammar Fölsters resonemang!

Anonym sa...

Göra undersökningar om folks fuskvanor själv när det finns opinionsundersökningsföretag är fusk, VERKLIGT FUSK!

Knapsu sa...

Förresten är ju allt bloggande fusk också, det undandrar ju tidningarna inkomster!