torsdag, mars 13, 2008

Bot (och bättring?)

Så där ja, då har man så att säga handgripligen fått lära sig att det kostar 2400 kronor att köra i 110 km/h där hastighetsbegränsningen är 90 km/h.
Sedan kan man ju tycka att det är lite fult att "skjuta" mig under en omkörning men även om det är "rätt" trafiksäkerhetsarbete att jaga fortkörningar på 90-sträckor.
Hur som helst, det var bara att skriva under, tacka för inbetalningskortet och önska polispatrullen en fortsatt bra dag!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jäklar!
Det har man ännu inte provat på...

Förmodligen så är du väl en erfarenhet rikare?
(eller ska man säga "fattigare"?) ;)

Anonym sa...

Ha! Där fick du!

;-)

Fast trist med böterna. Det hade väl varit bättre med ett spöstraff.

Anonym sa...

izac: Man kanske skulle köra Bubbla istället? Där blir ju fartupplevelsen stor redan i 70 knyck! :-)

Bert: Tänk om man skulle fått välja mellan spöstraff och böter, undrar vad man hade valt då?

Anonym sa...

Jo 70 är en lämplig marschfart ute på "storvägen", E4:an alltså, med bubbla! :)

Anonym sa...

Så, välkommen till gänget. Fildelar du också? Allvarligt. Har hört att straffet för detta hemska brott kan bli upp till fyra timmar i sträck med "Lantz i P4".

Anonym sa...

Det är tur att man aldrig överskridit hastighetsbegränsningarna, jag har ett rent samvete! :)

Knapsu sa...

Gubben: Det gänget hade jag nog helst sluppit vara med i.
Filen äter jag med sked ;-)

Kråks.. Nu ljög du allt!

Anonym sa...

Jag ljuger aldrig, röker inte och har aldrig smakat sprit.... men nu har jag inte tid längre, jag glömde pipan på det förbannade systembolaget.