lördag, april 19, 2008

Bin Laden vinner även i Norrbotten

Hyperkänsliga detektorer i säkerhetskontrollen på Kallax, flygplatsen i Luleå, som innebär att man nästan måste strippa av sig alla kläder för att komma åt en kopp kaffe när man ska vinka av någon bekant på väg till Stockholm.
Industrier som måste investera i dokumentation, skyltning, avspärrningar, kameraövervakning och legitimering av personal i sina hamnar.
Båtägare som har sin fritidsbåt i en liten båthamn, som plötsligt blivit inhägnad med höga stängsel som inneburit sämre tillgänglighet till sin egen båt, och tycker att det är bra därför att "det hindrar terrordåd".
Folk på stan som tycker att det är okey med mera övervakningskameror därför att "jag har inget att dölja".
Vad tror ni norrbottningar? Att Al-Qaida ska spränga stålverket i Luleå? Eller gruvan i Kiruna? Eller kanske elkraften? Eller bara besinningslöst spränga planet till Pajala?
Nä, skärp er!

Allt detta bidrar till att terroristerna segrar! Det är ju precis detta terrorismen går ut på! Att skrämma upp folk! Det är inte terroristerna som är farliga, det är våran rädsla som är det mest farliga för oss!
När vi är rädda, då passar våra folkvalda på att ta obekväma beslut som de inte kunde göra annars, till exempel som att stifta lagar för att kunna övervaka och styra oss som blind boskap! Ytterligare ett steg till att införa facism är därmed taget!

Rosetta uppmanar till munter terrorverksamhet om FRA-lagen går igenom. Ett litet klipp ur hennes upprop:

"... ..Men de har glömt en viktig sak. Världen är full av slump och det finns en sak som är mycket farligare än terrorism och det är rädslan för terrorism. Om vi ständigt går runt och är rädda och låter rädslan begränsa oss, så gör vi mer för terroristerna än vad de någonsin skulle kunna uppnå på egen hand. Ju mer jag tänker på det, desto mer övertygad blir jag om att vägen till undergång inte kommer att gå genom terrordåd och krig. Vägen till undergång går genom feghet. Om vi kurar ihop oss av rädsla och frivilligt ger upp våra rättigheter har vi faktiskt inte en chans. Min huspoet, feministernas älskling, T.S. Eliot hade helt rätt i “The Hollow Men”: “This is the way the world ends. Not with a bang, but a whimper.”

Därför uppmanar jag nu alla att ägna sig åt munter terrorverksamhet från och med den dag när FRA-lagen träder i kraft genom att inkludera följande ord i alla era elektroniska konversationer: terrordåd, bomb, övervakning, Fredrik Reinfeldt, flint, Kalashnikov, semtex, Molotov, Bodström, uzi, Beatrice Ask, Ifpi och självmordsbombare. Om nu FRA ska få tiotals miljoner extra att övervaka oss för, så ska vi banne mig ge dem något att övervaka också, eller hur?"

Den som inte vet vad det handlar om kan ju söka på: avlyssning, registrering, övervakning, Bodströmsamhället, FRA, Echelon, facism, osv,osv.

Hos Rosetta finns nu triggerordlistan där du hittar ord att klistra in i dina mail.
Sedan finns ju möjligheten att lägga till en kopia till alla riksdagsledamoter i alla mail du skriver, så slipper FRA tvätta deras smutsiga byk!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra! Ska göra vad jag kan ...he he

Anonym sa...

Känner mig väldigt kluven, (tyder väl på att terroristerna vunnit en delseger över mitt förstånd) men om det nu mot all förmodan skulle finnas någon som verkligen vill hitta på något dumt, det brukar ju inte vara de mest övertänkta saker som vissa ägnar sig åt, så hoppas man ju att man inte hindrat någon myndighet att agera i tid. Men som sagt, mitt förstånd säger att saken som ni propagerar för är god och bara en reaktion på ett samhälle som börjar bygga sin tillvaro på misstro och rädsla. Men kan någon definiera lagom?

Anonym sa...

Nu tror jag ju inte att det finns så många terrorister som sitter i Sverige och mailar sina hemliga planer. Därför tror jag att du kan vara lugn för att du inte sabbar för SÄPO !

Anonym sa...

Tänk om dom vill "öva" lite då?