torsdag, december 25, 2008

Blondinbella vill bara ha besök av Karl-Bertil Jonsson

Företaget Blondinbella AB som marknadsför produkter via en blogg och dess frontfigur Isabella Löwengrip har återigen ansträngt sig för att öka sitt marknadsvärde och locka ännu fler annonsörer. Med sitt inlägg på julaftonen är det meningen att fler än någonsin skall länka och locka till besök på bloggen. Att döma av antalet kommentarer så har det lyckats ganska bra. Flertalet som kommenterar har retat upp sig på stupiditeten i inlägget.I det aktuella inläggets avslutande stycke (ett tillägg av pappa?) levereras följande provokation:

"Jag måste bara tillägga en sak, Karl Bertil Jonsson! När ska man sluta sända den där kommunistskiten egentligen? Snart gör jag min egna tecknade kapitalistserie om mig själv." Blondinbella spending cash" ska den heta"

Pang-bom, så där får man 350 kommentarer direkt. Varav många, förståeligt nog, ganska elaka!

I nästa dags inlägg så kommer uppföljningen:

"Jäklar vad ni tog åt er av Karl Bertil Jonsson inlägget! Härligt att en tjuv
kan väcka så mycket uppmärksamhet. Karl Bertil Jonsson är ingen hjälte, för
man gör inga goda gärningar genom att stjäla andras paket. God gärningar gör
man genom att köpa julklappar för sin egna ekonomi och ge bort till dom som förtjänar."

Sedan förtydligar Blondinbella AB för säkerhets skull vad julen egentligen går ut på:

"Hela julafton bygger på konsumtion och konsumtionen får världen att gå runt! Vill Karl
Bertil hjälpa de fattiga får han tjäna sina egna pengar som han kan få köpa julklappar
för"

Men Karl-Bertil hade tydligen behövt avlägga ett besök även hos den blonda Isabella eftersom hennes garderob tydligen är tom:

"Det enda problemet är vad jag ska ha på mig .. Alla butiker är ju stängda idag"

"Blondinbella spending cash" kanske inte klarar sig utan Karl-Bertil Jonsson och såna där kommunister?

Jag länkar inte till bloggen men läs gärna vad andra tycker om Blondinbella.

Uppdatering: Expressens artikel.,

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Badland Hyenas blogg har fått en vass konkurrent i BBs skribent, vilken satir!

Anonym sa...

Helt underbar redogörelse. Tack för att du skrev vad jag tänkte. Och ett gott nytt år till dig! Länge leve Karl-Bertil!

Molly sa...

Månne vad BB tycker om Robin Hood inslaget i Kalle Anka varje jul. Får man stjäla från självaste Kungen? Får man rymma från fängelset?
Tror hon missade pointen i Karl Bertils Jul....som inte gick ut på att stjäla. Men nu får vi inte glömma att BB bara är ett barn än, och barn gör oftast som vi vuxna.

Anonym sa...

Tack för att man får läsa vad AB BB har för sig på andras bloggar. Några träffar från min dator får hon dock aldrig. ;)

Anonym sa...

Och helt skamlöst utnyttjar jag henne ytterligare för att dra upp besöksstatistiken!
;-)