söndag, december 28, 2008

Illamående av Israel-apologeterna

Israel ställer till med en blodig massaker i Gaza för att den israeliska regeringen vill visa sig handlingskraftig inför det stundande valet. Men det som får mig att äcklas mest är ändå vissa högerbloggar som i samma stycke skriver om flera hundra dödade palestinier, en död israel och att vi alla skall stödja Israel i kampen mot de palestinska terroristerna!

Man blir ju illamående av att läsa sånt enögt hat!

Om så Israel helt oprovocerat skulle atombomba bort resten av mellanöstern så ger jag mig tusan på att man skulle höra dessa papegojor kraxa fram något i stil med:

"Det råder ingen som helst tvekan om att det är Hamas
som står för våldet och tvingar fram Israel att svara"

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Israels expansionpolitik har USAs fulla välsignelse. Det är en grundläggande förklaring, tror jag. Tyvärr tror jag inte det händer något nu heller. USA har ett ledarvacuum just nu. Ingen vill ta i detta.

Sedan får vi ju se om det blir någon skillnad i Mellanösternpolitiken när den nye frälsaren har tillträtt.

Jag tvivlar. Och jag har resignerat.

Knapsu sa...

Tror inte heller att det blir någon större skillnad med Obama, Israel har mäktiga vänner i USA.
Med det menar jag inte att allt är enbart Israels fel men de bär ändå den största skulden enligt mig.