fredag, januari 16, 2009

Catfight i bloggosfären

Bloggen Blondinbella tar för en gångs skull sitt ansvar som en förebild för unga tjejer och skriver om något viktigare än det senast inköpta plagget. I det senaste inlägget säger sig Isabella vara så trött på det sjuka ideal som förs fram av många så kallade kändisar. Kändisar som berättar hur de har spytt för att bli smalare och hur snyggt det är att vara smal!

För en gång skull håller jag med Isabella.
Förutom Carolina Gynning ger hon sig på någon annan som tydligen är någon sorts kändis "Sedan har vi också Katrin fd. Schulmans blogg där allt bara handlar om att gå ner.."

Så är catfighten igång, med rubriken "Blondinbella din skitgris" går Katrin till attack. Förutom att tycka att "det är snyggt att vara smal" så ägnar hon i princip hela inlägget till att kommentera Isabellas utseende, och det är inte i några positiva ordalag!

Med det fick jag en inblick och förstod att mobbarna på skolgården lever vidare i sina bloggar!

(Nej, jag följer inte Blondinbellas blogg. Jag snubblade över detta på knuff.se)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det stämmer nog att de nu finns i bloggosfären istället för skolgårdarna.
Katrin Zytomierska är väl känd för att mobba folk på sin blogg, det är väl det hon har fått många läsare på? Det betyder ju också att folk gillar att läsa det...lite trist.

Anonym sa...

Hhmmm,

jag tänkte nästan skriva en retsam kommentar om vad du läser för bloggar och om ditt undermedvetna jag tills jag såg din disclaimer i slutet av inlägget!!!

Nu tänker jag reta dig med att du inte vågar stå för ditt intresse av handväskor och accessoarer..:-)))

Damned if you do and damned if you don't!

Anonym sa...

Snubblade också in via Knuff... *visslar*
Och för en gångs skull så skriver blondinflickan om ett viktigt ämne!

Men att kritisera äldre fruntimmer är känsligt, tydligen, mycket känsligt... :)

Och utseendefrågorna damerna emellan skulle man kunna diskutera i oändlighet, för som de flesta vet så sitter det mesta i betraktarens ögon.

Anonym sa...

Jo - jag såg det där också... Giganternas kamp. Sällan har väl en strid stått het med så mycket vindfläkt mellan öronen.

I sak håller jag med Blondinbella.

Anonym sa...

///MS: Du får nog vänta länge på att jag skall kliva ur garderoben!!

iZac: Jaha du! Nå nu fick man se att det finns fjortisar som är 30+ !

livelev: Ja, och med ålder och eventuell mognad i beaktande så är ju den ena parten ett riktigt stolpskott

Anonym sa...

40- nästan är närmare sanningen... ;)