fredag, januari 02, 2009

UFO-spaning

Det kommer in rapporter om mystiska ljusfenomen över Haparanda, så vi gav oss ut på spaning.


Precis i stadens utkant observerar vi två mystiska ljussken som rör sig på himlen.


En lite närmare titt på en av de flygande tingestarna.



Här har vi visst ET själv i egen hög person.



Rapporterade ju om förra årets sista båt så då är det väl på plats att redovisa detta årets första båt.
Danska Susanne Theresa lastar terpentin till Frankrike.


Som avslutning en talande bild för sakernas allmänna tillstånd just nu.



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vi skulle ju ha tag i ufo-ballonger till nyår.
Sökte tydligen inte så noga för vi hittade ingen affär som hade...
Men å andra sidan var det inte vind för sådana ballonger på just nyårsaftonen.

Eller vind var det ju, men en jävla massa! :))

Det är som trivsamt att se dessa stiga till väders i alla fall.

Anonym sa...

Beställde vår på nätet. Väldigt snabb leverans var det.

Anonym sa...

Våra skall det ju vara!

Björn Nilsson sa...

Jag tycker det där ser ut som de "UFO:n" som skämtare skapade redan på femtiotalet. Man tog en sådan där rymlig tunn och färgglad plastpåse som kläder kan levereras i från tvätten, riggade upp den med öppningen nedåt på en ställning av tunn ståltråd, placerade ett ljus i mitten för att generera varm luft - och så hade man i princip en Montgolfière, en varmluftballong alltså. Sedan var det bara att skicka upp den mitt i natten till glädje för alla uppjagade UFO-skådare! Det lär ha varit en imponerande och ruskig syn!

Anonym sa...

Jag trodde UFO-spaning syftade på att du troligen sett Micke Styrman i egen hög person...

Anonym sa...

Gott Nytt År förresten...

Anonym sa...

Snyggt! Eller "just snyggt".
Men tittade egentligen in för att önska dig en
God Fortsättning!

Anonym sa...

Kul med en från Haparanda! Vi flyttade hit lagom till stormen som var kring nyår. Vilket välkomnande verkligen! ;)
Vart i staden bor du?

stationsvakt@gmail.com sa...

Aha, beställde på nätet .. vart då? Jag tyckte den såg lite hemmagjord ut. Själv skickade jag upp såna där thailändska flyg-grejor på nyår, men jag funderade på om man kunde bygga egna.

Knapsu sa...

///MS: He-he! Borde det inte vara dags för Styrmans "semester" snart förresten?
Gott Nytt själv!

Gubben: Detsamma till dig!

Kim: Välkommen till Happis! Alltid lika kul med folk som flyttar hit.
Jag bor centralt till.

Johnny: Googla på "UFO-ballonger" det gjorde jag (kommer inte ihåg adressen) Visst borde man kunna bygga egna, det är ju inga avancerade grejer precis.