fredag, maj 29, 2009

Fredagsgrill


Stormvädret under natten till torsdag har lämnat sina spår.

Även hemma på tomten hade vinden ställt till det, studsmattan hade börjat nedmontera sig själv efter att vindarna fått den att lätta så att delar ur benställningen gått isär.


Vid min inventering av Systembolagets whiskysortiment upptäckte jag att Mackmyras jubileumsutgåva finns att köpa. Priset förskräcker dock, visserligen är den unik men smakmässigt tror jag inte den uppfyller mina förväntningar. Så den får vara.


Säsongspremiär för gräsklipparen blev det idag. Ganska så normalt att premiären sker sista veckan i maj, har jag för mig.


Först måste det handlas bensin till klipparen och man räds ju inte för att bäst före datum har gått ut på dunken.



Efter en vecka med korvgryta och pasta med köttfärssås så får det bli lite bättre stuk på maten en fredagkväll så nu ligger fläskfilèn i marinad. Potatisgratäng får bli dess följeslagare.

Ett glas rock and roll-vin kanske kompletterar måltiden på ett bra sätt?

Med den måltidsdrycken så är ju kvällens musik given:



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

iZac sa...

Som arbetslös får man bara drömma om Mackmyra...

Och på reservdunken i plast kör man med bäst före datum i liknande stil som du. :)

Förvisso har inte hederliga jeeepdunkar i plåt något stämplat datum och några såna finns ju i lager, både 20 och en behändig "halv 20 liters" 10 liters version.

knapsu sa...

Jeepdunkar i plåt var det ja...
man grinar nästan när man kommer ihåg att man hade ett gäng sådana och att man lät dem gå förlorade.....

:-(

Och då menar jag några riktigt gamla...

///MS sa...

Det är egentligen ett hyfsat gott vin men det är en "tacky" etikett med Elvis på. Jag är tveksam om Elvis överhuvudtaget drack vin och det känns som ett sätt att rida på hans namn!

Jag brukar köpa det för att ge bort som present till personer som gillar udda grejer...

Knapsu sa...

Visst är det ett sätt att tjäna pengar på Elvis namn och som du säger så sorterar vi in detta i kategorin "udda grejer".
Ett dussinvin med alldeles fel prislapp enligt mig.

Men Elvis är ju aldrig fel! :-)

peru sa...

Såg att Elvis fanns på butelj....Tänkte köpa men....
Var han god ?

Knapsu sa...

Se föregående kommentar!
:-D

Zu-Yon Han sa...

Hej!

Jag arbetar på uppdrag av Cancerfonden och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig, angående att Robert Aschberg och Gert Fylking kommer till Haparanda lördag den 6:e juni. Kontakta mig på zuyon@prontocommunication.se så berättar jag mer.

Mvh,
Zu-Yon Han på uppdrag av Cancerfonden