torsdag, maj 14, 2009

Täby är årets puckokommun

Så här i islossningstider brukar jag hänvisa till att Haparandabornas egenheter beror på dricksvattnet, vi tog nämligen tidigare vårt dricksvatten från Torneälven och hur nyttigt är det i vårfloden?
Men om vi så skulle dricka humussmakande vatten hela året så skulle vi ändå inte bli lika pantade som kommunledningen i Täby tydligen är. Nu ska (jag har redan utsett dem till det) årets idiotkommunen arrangera sommarläger åt 11-13 åriga flickor för att lära dem att shoppa och dricka latte!
"Lägret kallas ”Girl & The city” och går bland annat ut på att besöka designer, SoFo, NK, gå på spa, göra färganalys och ”dricka latte varje dag”, enligt broschyren. Lägret arrangeras av kommunen och kostar 1 300 kronor i avgift"

Man tror ju inte att det är sant!
Täby måste ju ha ännu sämre vatten än vad vi hade i Haparanda!
Det förklarar ju varför sådant här kan växa till sig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Mia sa...

Nej, man tror inte att det är sant. Det här är ju ett typiskt aprilskämt. Shopping, som fritidsintresse?? Jag börjar tro att livet i Täby är hårt, att barn varken får fysiskt eller socialt utrymme att utöva sina riktiga intressen på. Barn får inte plats i tätbefolkade områden, om de inte har vassa armbågar. Det är vad jag mer och mer börjar tro. Det är ju inte första gången man hör något sånt här.

Knapsu sa...

Samhället blir bara sjukare och sjukare, snart ska väl ungarna få det nya ämnet Konsumism i skolan så de får lära sig att köpa,köpa,köpa....

Unknown sa...

Jag har försökt tänka ut om det är någon poäng jag missar i den där shopping-kursen, men jag kommer inte på det. Om någon privat fick för sig att hålla i en sådan kurs och det finns folk som vill betala för det - okej - folk betalar ju för allt möjligt dumt.

Men kommunen?

Knapsu sa...

"folk betalar ju för allt möjligt dumt"
Ja, det är ju så sant som det är sagt!