söndag, maj 10, 2009

Veckans mobilder

Dags att tömma mobilen på bilder och där fanns bland annat dessa bilder ur vardagen:

Kalixfinska på container




Mera containers. Besökte bröderna Segerlund i veckan för att lämna lite grovsopor. Tyvärr har Haparanda Stad ålagt entrepenören att ta ut en avgift på 150 kronor per släp av den som önskar lämna grovsopor till återvinningen, vilket nog kommer att innebära att det dumpas ännu mera sopor ute i skogarna.


Skit-tidningar som Aftonbladet och Expressen mfl. finns det ju många av. Nu finns det tydligen en dasstidning också.


Tankenöt: Hur symboliserar denna bild fascism?

5 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

"Per släp", vad är det? Om man kommer med lastbil med arton meters släp och hela traktens sopor i ett svep, går det för 150 bagis också?

Björken med alla de där häxkvastarna kanske kan jämföras med det romerska spöknippet (fasces) som Mussolini och hans fascister senare tog upp?

Anonym sa...

Jag tänker också på spöknippet. Men i så fall blir jag ju bara tvåa. Silvermedalj, alltså. :)

Bert sa...

Alltså. Det där var jag.

Knapsu sa...

Jag börjar ju känna mina läsare så jag förstod ju att antingen Bert eller Björn snabbt skulle komma med det rätta svaret!
Fasces ja, Mussolini tog risknippet som sin symbol och därav döptes ideologin till fascism!

Det där med "per släp" borde man prova juridiskt. Om jag kommer utan släp men med fullastad flakbil, är det gratis då?

Kråksimuleraren sa...

http://www.skogssverige.se/fragaom/detail.cfm?Id=10026&listnew=1

En sjuka med andra ord, liksom Facismen!