lördag, juni 20, 2009

Midsommardagen

Färskpotatis, 5 sorters sill, rökt lax, ägghalvor med räkröra, grillad filè, rabarberkaka, gravad lax, grillad entrecote, mera färskpotatis, sillsallad, 11 sorters snapsar, löjromstårta, dans kring stången, jordgubbstårta och sju sorters blomster under kudden. Det är väl det som upptar sinnena hos majoriteten av det svenska folket i helg.

Själv tillbringar jag det mesta av helgen på jobbet, så det blir just inget av ovanstående. Faktiskt rätt skönt att stiga upp i ottan, pigg och fräsch och utan "skallebank" och åka iväg till jobbet.

Omständigheterna medgav att jag kunde ta mig en sväng upp på sodahusets tak och kolla in utsikten på midsommardagen.

Typiskt norrbottniskt midsommarväder!

Vindkraftverket i Båtskärsnäs producerade lika lite som jag just då! Seskarö och dess vindkraftverk i fjärran syns bättre om man klickar på bilden.


Självklart måste det komma med en båt! Flinterspirit har anlänt några dagar för tidigt så då får besättningen ägna helgen åt att knacka rost i väntan på vardagen och lastning.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

iZac sa...

Ingen oäven utsikt från sodataket! :)

Och snart ska det väl vara två snurror till i Axelsvik?

Knapsu sa...

Det hörs ju bli så!
Under tiden får jag spana in snurrorna på Ön!
;-)