tisdag, oktober 13, 2009

Tisdag idag

Domänen .se fungerade inte igår så gårdagens tänkta blogginlägg fick skjutas på framtiden. Istället företogs en liten röjning av källaren, med fokus på elektronikskrot den här gången. Bland gamla datordelar och annat elektroniskt utsorterat mojs fyndades det också en Ferrari F50.

Får försöka komma ihåg att ta med den om jag besöker någon junior med bilintresse.

I morse så tömdes då lasset på kommunens återvinning för elektronikskrot och där fanns det grejer:
Fabriksnya grejer från D-Link. Kanske man skulle plockat med sig ett gäng routrar att ha i reserv?
Å andra sidan kan jag ju inte säga att jag är nöjd med D-Link och dess grejer. Nätverkskortet tappar ibland upprepade gånger kontakten med routern, vissa dagar verkar det vara speciellt allergiskt mot Youtube!

Efter lunch en rejäl långpromenad runt gamla grusgropen.

-Nej, det räknas inte som motion när man tar bilen på 6-kilometersspåret



Som utfyllnad ett par två veckor gamla bilder, innan snön.

(Klicka på bilden för höstfeeling)


Är det någon som är intresserad av den här skönheten så kan jag tänka mig att släppa den för en nätt liten summa pengar.


Ferrari i inledningen och som avslutning en ikon i bilvärlden:



(Som sagt, under tiden jag skrivit på detta inlägg har nätverksanslutningen fungerat perfekt men så fort jag klickade igång videon ovan så gick anslutningen ner. D-Links programvara vill inte lira med Youtube vissa dagar, helt enkelt)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Peru sa...

........och den nätta summan är ?
Är det en 30 moppe månne ?

Knapsu sa...

Nej, det är en EU-moppe som får gå 45 km/h.
Är du spekulant så hör av dig!
Absolut nyskick!

iZac sa...

Man få ju inte plocka från skrindorna på elektronikåtervinningen... :)

Suktade själv för nått år sedan över en komplett, äldre,hi fi-anläggning, där förstärkaren såg meget-meget intressant ut att ha ute i skärgården, minns dock inte fabrikatet...

Blev dock ingen affär den gången och nästa gång jag kom dit var en stor sklt uppsatt: "Förbjudet att ens tänka tanken på att röra sakerna" eller nått sånt...

Tankeläsare på kommunförrådet? :)

Knapsu sa...

Nä, och inte tordes jag ens röra i grejerna.
Jag tror att han Brottar-Björk ligger i bakhåll och går till anfall när man tafsar på grejerna!
;-))))