fredag, december 18, 2009

Kundrelationer

Man blir ju inte speciellt glad när ens kängor plötsligt havererar men när det finns företag som månar om sitt varumärke, och i förlängningen sina kunder, så blir man ju både glad och nöjd.
Utan att jag på något sätt gnällt eller insisterat på någon form av kompensation så skickar ändå fabrikanten helt sonika mig ett par nya kängor helt utan kostnad.

Det kallar jag kundvård!

Så nu hamnar Graninge, tillsammans med Gothia Tobak och Norrmejerier, allra högst uppe på min lista över företag som har förstånd att värna om sina kunder.

I botten på samma lista har jag Boxer, som tar åtta veckor på sig att svara på ett e-postmeddelande och då hänvisar en att ringa till kundtjänsten, och Polarbröd som efter två år överhuvudtaget inte ens bekräftat att de tagit emot ens synpunkter.

Så idag bjuder jag Graninge på lite reklam.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Bert sa...

Jag brukar höra av mig till företag som på något sätt producerat en vara som jag inte är nöjd med. Responsen varierar stort.

Du har haft tur, med dina kängor.

De flesta svarar överhuvudtaget inte.

Knapsu sa...

När det gäller kundvård så är det många företag som skulle behöva bättra sig. Helt klart.