lördag, mars 20, 2010

Justitieministern måste avgå!

"Det är lite grann att du får skämmas på torget.
På ett seminarium i riksdagen i torsdags om prostitution, sade Beatrice Ask att omgivningen bör få veta om någon är misstänkt för sexköp.
- Jag skulle kunna tänka mig att ha väldigt grälla färger på kuvertet och skicka hem till folk som var misstänkta för detta, sade hon"

Vi har alltså en justitieminister som vill straffa människor som inte ens har dömts för något, utan bara är misstänkta!
Beatrice Ask är ju helt otrolig! Hon är inte bara helt inkompetent för sitt ämbetet, hon är tydligen av sådan svår kristkonservativ sort som det är farligt att ha i någon som helst maktposition!

Ask bör avgå snarast, hon har uppenbarligen förlorat förståndet helt och hållet!

“Jag är väldigt förvånad och chockad. Det är inte en acceptabel människosyn. Det är en återgång till medeltiden”
Anne Ramberg, generalsekreterare i Advokatsamfundet.

EDIT: Det blir ju tragikomiskt när Ask ångrar sig:
”Jag insåg att det var lite dumt med färgen men poängen är att det skulle vara tydligt. Rent praktiskt kanske man inte kan ha färgade kuvert men vi måste visa vilka de är och låta människor i deras omgivning få veta"

"Rent praktiskt kanske man inte kan ha färgade kuvert" ?? Ett komiskt uttalande om något !
I övrigt är det rent av tragiskt att människan inte inser vidden av sitt uttalande!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

12 kommentarer:

isse sa...

jag måste nog hålla med dig där knapsu!

M sa...

Haha, ja det där utspelet reagerade jag också över. Förstår inte hur, eller om, hon riktigt tänkte där.

Knapsu sa...

Jaha då fick man uppleva den dagen när både Isse och Björnfot håller med mig!

;-)

///MS sa...

Jag måste som en högerliberal säga att Beatrice är en katastrof som JM! Gång på gång tar hon upp vänsterpopulistiska (i det här fallet t.o.m. nuförtiden blocköverskridande "statsfeministiska") ståndpunkter.

Det här är ett förslag mot individers fria sexualitet och kvinnors rätt till sin egen kropp. Eventuell trafficing skall bekämpas på andra sätt än genom att stigmatisera individens möjlighet till sex!

Knapsu sa...

"Det här är ett förslag mot individers fria sexualitet och kvinnors rätt till sin egen kropp"

Eeeh...det är väl snarare ett förslag om att hoppa över hela förfarandet med rättslig prövning som Ask här lägger fram!

Lite grann av "statsfeministiska ståndpunkter" luktar det onekligen.

Bert sa...

Hon är ett skämt. Förmodligen rätt kunnig, men utnyttjar sina kunskaper på ett förvånansvärt inkompetent sätt.

Hon kan avgå!

Kråksimuleraren sa...

Så om någon vill skämma ut dig så skickar de ett brev till dig med den färg som Ask bestämt?

///MS sa...

Javisst, tyvärr hade jag tidigare gått och irriterat mig på henne och mängden irritationsmomen blev överväldigande stort. Jag ville bara komplettera med ytterligare misstag som är konsekvensen av hennes uttalande!

Visst är det lika illa att hon tafsar på rättsprinciperna om att ingen är skyldig innan detta är fastställt i domstol.

Anonym sa...

Tyckte väl att frugan såg konstigt på mig när det kom ett orange kuvert häromdagen. Men hon fick ett likadant så hon förstod att det handlade om ITP och inte PTV.

Ett samarbete mellan justitiedepartementet och pensionsmyndigheten kanske skulle vara något? Kuverten finns ju redan. Och man kan komplettera med små klämmiga rader, typ:

Ett färgat kuvert till alla - med eller utan task, kommer här från Beatrice Ask.

/Meikäläinen

Ida sa...

Du är en sann poet Meikäläinen! :D

Anonym sa...

Jag klandrar var och en av våra riksdagsledamöter. De borde väcka misstroendevotum mot Beatrice Ask, lämpligen från liberalt håll. Varje dag som passerar är en dag med vakant justitieministerpost.

Knapsu sa...

Beatrice Ask, nu en av de rödgrönas vallokomotiv?