lördag, juli 31, 2010

Classic Motor Meet Haparanda

Bloggandet har lite grann gått i stå i sommar men lite bilder från Classic Motor Meet som ägde rum idag kan vi väl bjuda på:

Ett av Kåres dollargrin. Idag hade han tre superfräscha Buick på plats.

Ett dollargrin av lite äldre modell, en Buick Eight från grannlandet.

Inget dollargrin precis. En hemmagjord grill så här i semestertider.

En annan av Kåres Buick:s. En Estate Wagon.

Ford Galaxie Skyliner 1959.

Klassisk fena.

Närmare 150 bilar hade mött upp. En bekant Impala sågs också anlända.

Bara för det så får vi se den bakifrån också.

Ett exempel på två olika skolor, strikt original eller custom.

En Corvette med en kromglänsande 454 under huven.

En betydligt mindre, 20 hästkrafter stark tvåcylindrig motor fanns under huven på........

...en DKW servicebuss. Gissningsvis från 1949. Behöver man säga att det tjärade trägolvet i bilen doftade underbart?

Tyvärr så var vädret inte det allra bästa så antagligen blev det inte mycket till cruising efteråt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

iZac sa...

"2 cylindrar och oljelukt!" (DKW:n alltså...)

Trevliga bilder hur som helst. Lite fler hade inte skadat att se dock. :)

Knapsu sa...

Man kan väl aldrig få för mycket av sådana bilder?

:-)

Men jag kan tillstå att jag nog inte var så flitig på avtryckaren som jag borde ha varit.

Alf sa...

Hej!

Mycket trevlig hemsida som jag hittade av en ren slump! Återkommer och läser mer längre fram.

Ja, visst är det sköna bilar och jag beundrar de som orka lägga ner en massa timmar på att hålla skönheterna i glänsande skick.

Tillhör också de som med kamera besöker olika träffar. På min hemsida http://www.helin.n.nu/ finns runt 800 högupplösta bilder från lite träffar i västsverige.

Ha dé gôtt!
alf