torsdag, augusti 26, 2010

"Det är en stor skillnad på Moderaterna när de talar till folk och när de genomför sin politik"

"Jag är polis och har i dag en ryggmärgsskada efter flera olyckor i tjänsten. Det har gett mig en insyn i vardagen för dem som Välfärdssverige ska värna. Och det var den insynen som gjorde att jag begrep att de Nya Moderaterna i verkligheten inte är det parti för alla som de utger sig för att vara. Människor som drabbats av partiets politik bemöts med arrogans och kyla. Jag har haft svårt att se dem som röstat på mig i ögonen"

Lars Sjöblom, 57, Norrtälje. Före detta moderat kommunfullmäktigeledamot som väljer att lämna sitt parti skriver på Aftonbladet Debatt:

"Jakten på ett fåtal fuskare används som rättfärdigande för att försämra för hederliga människor som drabbats svårt av sjukdom. Det är inte rätt.

När Moderaternas politik i riket leder till att allt fler tvingas till att söka socialbidrag, och när moderat politik på lokal nivå handlar om att till varje pris hålla nere kostnaderna så är det inte fuskarna man kommer åt utan handikappade, sjuka och arbetslösa som hela sitt liv velat göra rätt för sig....

.....
Och om de rätta karaktärsegenskaperna för att vara moderat ska vara att ljuga skäppan full för väljarna så har de väl rätt"



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Högern är högern. Precis samma höger det alltid varit även om den kallar sig ny och moderat. Bra åskådliggjort i artikeln om polisen.

/Meikäläinen