torsdag, augusti 26, 2010

Riktig garagerock

Ända sedan jag hittade ett gammalt blandband i gömmorna så har jag haft en låt i huvudet. Utan att ha en aning om titeln på låten eller artisten så har jag sökt den på Youtube. Kinks, The Doors mfl har varit spåret men utan låttitel så är det ju lite knepigt. Så i måndags var jag på bio (Knight and Day) och i filmen spelades just denna låt. Tack och lov då för IMDb där hittade jag snabbt låt och artist och med facit i hand så var jag inte helt fel ute när jag sökte på Kinks, de har nämligen också spelat in denna låt. Men just den inspelningen jag letade efter gjordes av The Kingsmen och det är just denna originalinspelning som är det som gäller, inte några liveframträdanden i TV. Därav denna inte särskilt exalterande video:



Om det började rycka i kroppen så kan ni ju försöka sitta still när Lulu drar upp tempot lite till:



Visserligen är det bara torsdag idag men det är väl lika bra att löpa linan ut?



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: