fredag, april 01, 2011

Jag har kommit till insikt

Under årens lopp har jag haft mina tvivel. Ofta i valtider har jag grunnat och funderat. Jag har hört politikernas och debattörernas argument. Argument som fått mig att tvivla på om min bild av verkligheten är den rätta. Har jag gjort den rätta analysen av samhällsproblemen, orsaken till dem och hur ett bättre samhälle kan skapas? Uppväxt i ett arbetarhem fick jag med mig socialdemokratin på min resa ut i livet. Under åren har jag funnit mig själv någonstans inom Vänsterpartiet - Socialdemokraterna - Miljöpartiet med mina värderingar och följdaktligen lagt min röst på något eller några av dessa partier i de olika valen.

Men tiden går, man förändras, världen förändras och man får ompröva sina ställningstaganden.

Det har jag nu gjort och kommit till insikt, därför kommer jag att i nästa val rösta på De Nya Moderaterna.

5 kommentarer:

Kråksimuleraren sa...

Äntligen, som Fylking brukar säga, har du förstått hur landet ligger! ;)

iZac sa...

You almost got me there, for a second... :)

Anonym sa...

Har du blivit sinnessjuk?

Kråksimuleraren sa...

Knapsu, du måste nog lägga till ett förlösande April April, det verkar kunna bli en traumatisk upplevelse detta annars när vissa inte fatta än! :)

Knapsu sa...

Berättigad fråga där Anonym, men som Kråkan redan avslöjat så kan du pusta ut.
:-)