måndag, september 26, 2011

Vissa moderater mognar tydligen, andra bara förblir flintskallar

Det var länge sen det skrevs om Blondinbella här på bloggen, så nu är det dags igen.
Om ni söker på "Blondinbella" i rutan allra högst upp till vänster i bloggen så dyker det upp hela tre blogginlägg som jag skrivit om företeelsen. Med tiden allt positivare inlägg och ett av dem till och med med rubriken "Jag älskar Blondinbella" ,visserligen sarkastiskt, men ändå.

Till saken. I Aftonbladet läser jag en intervju med Blondinbella, eller Isabella Löwengrip som hon heter och hur hon sparkades ut ur moderaternas ungdomsförbund MUF.

MUF:s ordförande Niklas Wykman har inte bara samma frisyr som Fredrik Reinfeldt utan lider tydligen av samma sorts "Den Store-Ledaren"-komplex som allas vår landsfader, och när han (Wykman) tyckte att det var rätt av Israel att skjuta ihjäl folk ombord på Ship to Gaza-båten, och Blondinbella samtidigt på sin blogg tyckte att det gick emot moderaternas värderingar, så stod det inte länge på innan det kom ett litet brev till fröken Löwengrip som meddelade att hon från och med detta var utesluten ur MUF.

Att hon också sagt saker som att: "Just nu tycker jag inte att man ska sänka skatten mer, vi har ett bra samhälle. Däremot kanske man ska se över hur man prioriterar vart skatten ska gå. När jag svimmade och åkte in till sjukhuset sa de att jag hade frikort. Jag behövde inte betala! Vad är det här för sjukt land, kände jag då? Jag har ju råd att betala för mig!" lär ju inte heller ha stärkt hennes aktier hos MUF-ordförande Wykman.

På frågan om hon läst Ayn Rand svarar Blondinbella att "Ja, det är ju alla moderaters bibel. Fast jag måste nog säga att jag blivit lite mer ödmjuk. Nyligen pluggade jag i Schweiz, och då kände jag: men jag tycker ju om att betala skatten som vi har i Sverige. Det är ju rätt trevligt att betala skatt!"

Ergo: Blondinbella har visat mognad, hon kan känna ödmjukhet och hör därför inte hemma hos moderaterna.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: