fredag, oktober 07, 2011

Stackars barn

TV-programmet "Lyxfällan" tog sig an fyrabarnsfamiljen som gick back 45 000 kronor i månaden, hade obetalda räkningar på 105 000 kronor och skulder på över en miljon kronor.

"– Min X-box och min Playstation försvinner, jag orkar inte det, jag orkar fan inte mer. Det är det enda jag har, säger Mikael med gråten i halsen när han tvingas sälja sina tv-spel."

Mikael är trettio år gammal och pappan till de fyra barnen i familjen.

"Det är det enda jag har"

Stackars barn!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Haha, fantastiskt! Tydligen handlar det om en åttiotalist, men då är nittiotalisterna inte långt borta, och kolla Max Gustafsons beskrivning av hur det går när en sådan berövas det mest väsentliga i livet! http://maxgustafson.se/wp-content/uploads/2011/08/sk%C3%A4mtteckning24.jpg

Knapsu sa...

Tragiskt skulle jag nog vilja säga. En fullvuxen(?) karl som gråter för att han tvingas avstå från sina leksaker när han försatt hela sin familj i ekonomisk ruin.
Det är tydligen han som är mest barn i den familjen.

Den där bilden med nittiotalisten är så sann så.