torsdag, juni 28, 2012

Semesterplanen reviderad

I morgon fredag stämplar jag ut någon gång efter 20.30. Planen var att jag för första gången någonsin skulle ha 5-veckors sammanhängande semester. Nu ser det inte ut att bli så utan jag får nog gå ut och göra några ströskift, så ledigheten splittras upp i tre omgångar.
Nå, det är bara att gilla läget när vi nu har den personalsituation som vi har på jobbet.

Första "stopp" på semestern borde bli Kalottjazz och Blues Festival i helg, men jag tror nog att jag hoppar över den och drar till skogs och stugan istället det första jag gör. Raubtier som spelar på Kirunafestivalen om en timme har jag ju redan missat.
Något som jag däremot inte kommer att missa är ju sommarens höjdpunkt, Classic Motor Meet i Haparanda som äger rum 13-14 juli. Förra årets möte blev den största bilträffen i Norrbottens historia med 600 bilar och 7000 besökare, i år siktar man på 1000 bilar.

I övrigt så blir det nog mest att bara drälla omkring hemma och i stugan och småpyssla och ha semester som gäller. Sedan så lyckas jag förhoppningsvis också i min hittills fruktlösa jakt på en viss modell och dimension av stockpanel så att jag inte drabbas av alltför gravt svårmod.

Jo, sedan var det ju ett bröllop i Gällivare som skall bevittnas i augusti. Det blir nog trevligt.




                                                  Svårmodet som det ser ut i Kiruna


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

iZac sa...

CCM borde man hinna till, i alla fall, trots att man inte letar stockpanel... :)

Knapsu sa...

CCM!? Ska du åka och kolla in en skridskofabrik?

;-)

iZac sa...

Tänkte "Classic Car Meet" men... det var ju "Motor" i stället. :))