fredag, januari 04, 2013

Gjort och ogjort

Inte har det blivit mycket gjort så här de första dagarna av nådens år 2013.
Det ska gudarna veta.

Jul/nyårs-ledigheten har mestadels förslösats meddelst slappande och zappande i tv-soffan och endast de mest trängande och enkla göromålen har fått inkränka på det kopiösa slöandet man ägnat sig åt.

Det man har gjort utöver slöandet är att ha skålat in det nya året i ett trevligt sällskap av några sköna lirare, tillika mina favoritkrigare på ishockeyrinken:


En bok som dunsade ner i brevlådan i morse har man också hunnit gjort bort att läsa:

Boken om "Strömberg - properly the best Conny in the world" kommer nog inte att hamna på listan över klassiska verk men det var ändå intressant och givande läsning av och om mannen, myten och spelgeniet Conny Strömberg.

Något som däremot är ogjort är ju ett inlägg som på något sätt sammanfattar året 2012.
Jag sticker väl ut huvudet då och utlovar alldeles strax ett långt inlägg som på något sätt sammanfattar det gånga året 2012 ur min synvinkel.

(Bara jag nu hittar mina anteckningar) 

Inga kommentarer: