tisdag, maj 28, 2013

Tunga lyft

Jag måste bara dela med mig av denna insändare publicerad under "Fria ord" i Haparandabladet.
Författaren heter Håkan Kero:

"Här kommer en sann historia: Ett par manliga kommunanställda förare av slamtömningsbil åkte runt i en svensk kommun och kom till en fastighet som hade ett cementlock på avloppsbrunnen.
Vid detta tillfälle var hustrun i huset hemma.
De kommunanställda slamtömmarna hade fått direktiv att inte röra de tunga locken och berättade vad kommunen beslutat.
”Jag kan”
Kvinnan, som fick höra detta, har samma arbets-givare som de manliga slamtömmarna, sa: ”Jag kan lyfta cementlocket, för jag är van vid tunga lyft då jag arbetar inom vården!”  Sen fick grabbarna/-gubbarna tömma skiten med deras slang.
Tvångsbantning
Det är tur för de äldre att inte männen dominerar i vårdyrket, annars skulle de åldringarna tvångsbantas så att de inte väger mer än ett plastbrunnslock, eller så skulle ålderdomshemmen inredas med mini-truckar som liknar skotare som kör timmer i skogen.
Åldringarna skulle få vara levande timmerstockar ifall de inte kan gå själva."

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: