fredag, maj 19, 2017

Medierna är numera Jimmy Åkessons lilla bitch

Vad ini all glödheta sysslar svensk media med? Hela mediakåren dansar som hjärndöda marionetter när Åkesson drar i trådarna.

(Från Andrew Walden) 

Observera GP:s text ovan, fel låt. Och gulli-gullandet med formuleringen "känsliga tolkning"! Kan detta stycke av Beethoven tolkas på något annat sätt?

 

Det är dags att våra medier börjar titta sig i spegeln och fundera på vad det är de sysslar med, för nu är snart den lilla skärv av förtroende de ännu har kvar förbrukat.


Och att utländsk nazistmedia hakar på och skruvar till det lite extra var ju väntat:

Yttrandefriheten är alltså under attack om man inte applåderar när en fascistledare spelar piano enligt fascistmedia. Herregud vilken bisarr värld vi lever i!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

1 kommentar:

Bert Bodin sa...

Tänk - Det där har jag totalt missat. Kanske för att jag inte räknar Expressen, Aftonbladet m.fl. till mina medier. Skräpkultur, snarare. Och GP är ju en Expressenpublikation, så där förstår jag.

Att Svd och Di råkade i samma fälla känns oförklarligt. Men jag ser tyvärr tendenser till kvällstidningsblask även i våra lokaltidningar. Det är väl vad "folk vill ha", förstås: Sopor.